Yang pasti ku genggam

|
Sejuta bintang menyanyi
Di antara yang satu
Mungkin cahaya dan impian ku
Di sini....Gemilang..

Lalu ku redah onak duri dan lautan api
Kemuncaknya ingin ku tawan Aku jelajahi
Kini gemilang itu semakin pasti ku genggam
Gemilang suara keyakinan kian dalam
Gementar harus jangan
Jiwa ku terus(harus) bertenaga
Mungkinkah ini menjadi realiti...

Lagu Jac yang pastinya membawa semangat untuk aku terus berusaha menggapai cita-cita yang telah ku pacakkan pada tahun ini. Alhamdulillah, Semester 1 sebagai seorang siswa berjalan dengan baik walaupun kesukaran tetap wujud. Ada 3 modul untuk diselesaikan sebelum peperiksaan akhir tahun tiba pada bulan depan. Ini juga bermakna projek dan tugasan yang terbengkalai perlu diselesaikan! Ciayok, ciayok!

Yalin pula amat positif dan memberi motivasi untuk aku terus berkarya. Do'a Yalin terkabul nampaknya. Baru semalam bersembang. Yalin, saya hampir selesai satu cerpen yang entah mana datang ilhamnya. Yang pasti, tanpa pertolongan Allah untuk bantu saya dengan usaha ini, tak jadi pun cerpen ni. Harap-harap usaha untuk 'dipanjangkan' (quote dari Yalin), bakat ini membuahkan hasil. Tak mudah, tak mudah...

Kuiz 2 dan 3 dah dikembalikan.

Quiz #2
widz : A
humaira : A-
Quiz #3
widz : A
humaira : A

Quiz #4 was okaylah. Cos I expected another question to come out. But, Dr. gave the other, haha, tough luck. The final quiz will be straightforward and bull's eyes answers as well. That's the tough part. Actually, it's more of the exams to churn out good inputs as a real challenge. May Allah give all of my coursemates the Hikmah and Rahmah to be well-prepared in this. Baarakallaahu Fiikum!

0 comments: