Apa berlaku so far?

|
Dah 4 hari tidak menulis. 4 hari juga rasanya macam agak lama. 4 hari rasanya memang terlalu banyak yang berlaku sampai tertanya Adakah aku ini Superwoman? Atau mungkin robot wanita baru zama siber? Hahaha...

Di sebalik kesibukan, mungkin ada peristiwa-peristiwa dalam hidup yang buat kita tersenyum:

1. Jadi videographer untuk Discovery Journey for the whole P3 level. Di Taman Haiwan Mandai. Yang bestnya, aku dapat jugak petik gambar binatang-binatang yang menarik. Satu je gambar posing cantik si harimau bintang yang tidak sempat ku petik. (Yang best, budak-budak yang aku ajar semua pergi sama hari dengan aku. Dapat bonding skit!)

2. Bila rasa runsing, kehadiran anak-anak didik lama yang ceria bila lihat kita. Bila tengok gelagat dan kenakalan mereka, haiz kita pun ada jugak yang sama macam dorang waktu kecil dulu.

3. Aku naik ligat sewa video pada minggu lalu. Mungkin itu satu cara nak rasa releks lepas kerja. Walaupun hal kerja pun kena bawa balik rumah, rasanya tidak larat bila otak berserabut macam kelapa. Whatever it is, I'm a sucker for Korean movies now, selepas dah lama memang melekat ngan cita Jepun.

4. At last dapat tonton filem 'Kiamat Sudah Datang'.

5. Ex-classmate nikah. Nur Sarhani dan Uthman. Selamat pengantin baru.


Ingat seorang sahabat katakan, Kita hanya merancang, Allah yang menentukan. Memanglah kata-kata ni quite cliche di telinga aku. Cuma, kita lebih merasai hangatnya kalau apa yang kita rancang, tidak boleh kita selesaikan. Dan masa inilah masa yang amat hangat aku rasakan bila apa yang kita usahakan dan lakarkan, mungkin diganti dengan keutamaan lain yang perlu dihabiskan....

x x x

Why are some individuals selfish, thinking their own benefits?

Feeling the heat.
Call it friendship, i call it shit.

0 comments: